♥ بانوی متفاوت

♥ بانوی متفاوت

غمهایی که چشم ها را خیس نمی کنند زودتر به استخوان میرسند!
♥ بانوی متفاوت

♥ بانوی متفاوت

غمهایی که چشم ها را خیس نمی کنند زودتر به استخوان میرسند!

الکی به حجاب خانمها گیر دادن هم خودش گناهه (درد جامعه)

ای کاش بجای حجاب
حیا و متانت اجباری بود،
شرف و مردانگی اجباری بود،
راستی و درستی اجباری بود،
کاش داشتن وجدان و معرفت اجباری بود،
کاش یه ذره انسانیت اجباری بود,

ای کاش ,
ای کاش .


نظرات 2 + ارسال نظر
غریبه شنبه 16 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 15:35

جنون دختران تحصیل کرده



چرا دختران هر چه بیشتر تحصیل می کنند متکبّرتر و احمق تر و محبّت ناپذیرتر و شقی تر می شوند و زندگی خود را تباه می کنند و نهایتاً اسوۀ جنون و شقاوت شده و به انواع امراض روانی مبتلا می گردند ؟

آیا این تقصیر علم است ؟ از قدیم گفته اند درختی که پر ثمرتر است سر به زیرتر است و انسانی که عالمتر است متواضع تر است و با محبّت تر و خادمتر و بی توقع تر . گوئی آنچه که در مدارس مدرن تعلیم داده می شود علم نیست و بلکه ضدّ علم است که از انسانها غولهای آدمخوار می پرورد . و این امر در دختران دو صد چندان مهلکتر خود نمائی می کند چرا که قرار است فطرتاً اسوۀ رحمت و گذشت و مادریّت باشند.

ماهیّت علوم جدید شدیداً ضد انسانی و شقی و جهانخوار است و جز تحقیر روح انسان کاری ندارد . بس که اندر مدرسه تحقیر انسان کرده اند فارغ التحصیل علم را همچو حیوان کرده اند . و بلکه همچو شیطان کرده اند . لطافت روح دختران نو بالغ تاب تحمل اینهمه شقاوت و حقارت را در مدارس و دانشگاهها ندارد . گوئی فرمولهای فیزیک و شیمی و ریاضی و روانشناسی و غیره قاتل روح دختران است زیرا اکثر قریب به اتفاق فارغ التحصیلان دانشگاهها زندگانی تیره و زشتی می یابند و گوئی روح زندگی و رحمت و محبت از وجودشان رخت بر می بندد. براستی آیا روان شناسی جدید هرگز به این معضله مهلک پرداخته است ؟ چرا دانشگاهها از دختران غولهائی بی عاطفه و عقیم و آدمخوار می پرورد ؟ این چه عملی است که روح و دل را می میراند ؟

استاد علی اکبر خانجانی

غریبه شنبه 16 شهریور‌ماه سال 1392 ساعت 15:24

کاشک
یک کلاه بود که قاضی می کردیم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد