♥ بانوی متفاوت

♥ بانوی متفاوت

غمهایی که چشم ها را خیس نمی کنند زودتر به استخوان میرسند!
♥ بانوی متفاوت

♥ بانوی متفاوت

غمهایی که چشم ها را خیس نمی کنند زودتر به استخوان میرسند!

فشارهای روانی بر زنان مطلقه!

مشکلات زنان مطلقه

فشارها و استرس‌هایی که جامعه کنونی ما در حال تحمل آن است در بیشتر مواقع ناشی از حاکم شدن فرهنگ‌های غلطی است که از نگاه‌های اشتباه سرچشمه گرفته است.

اگر ازدواج در جامعه ما رو به کاهش است و اگر آمار طلاق روز به روز در حال افزایش است، همه به دلیل وجود همین فرهنگ‌های غلطی است که در کشور عزیزمان به دلایل مختلف از فرهنگ‌های وارداتی و تهاجمی نشأت گرفته باشد.

آن‌چه به طور قطع مشخص است، همه این مشکلات از آنجایی ناشی می‌شود که فرهنگ اصیل اسلامی در جامعه حکم‌فرما نبوده است. اگر ما به دنبال حل این معضلات به نحو ریشه‌ایی و نه به نحو مسکّن چند روزه هستیم، باید در پی شناخت دقیق فرهنگ اهل‌بیت و جاری ساختن آن در جامعه باشیم.

وقتی به سراغ دلایل اصلی کاهش نرخ ازدواج می‌رویم و در سمت مقابل با افزایش چشم‌گیر طلاق مواجه هستیم به نکات قابل توجه و علت‌های اساسی دست پیدا می‌کنیم که ما را به این نکته رهنمون می‌سازند که فاصله گرفتن از فرهنگ اهل‌بیت است که ما را بیش از پیش در گرفتاری‌های اجتماعی برده است.

و مهم‌تر از این مطلب بالا این نکته است که وقوع طلاق به خاطر تنوع‌طلبی‌ها و قانع نبودن به کم وکاستی‌های زندگی، مختص مردان نیست و در این زمینه در بعضی مواقع زنان هم مقصر هستند و زندگی شیرین خود را به خاطر مقایسه‌های بیهوده از هم می‌پاشند و از بین می‌برند.

بسیار پیش می‌آید زنان مطلقه‌ایی که در جامعه کنونی ما به سر می‌برند بعد از گذشت مدت زمانی از وقوع طلاق به دلیل نیازهای مالی و عاطفی و حتی جنسی به دنبال راهی مطمئن و بی دردسر برای تامین نیازهای به حق خود می‌گردند ولی به دلیل نبود ظرفیت کافی و فرهنگ درست در جامعه، در زیر چرخ‌دنده‌های آن تحت فشارهای مالی و روانی فراوانی قرار می‌گیرند. 

شاید به جرات بتوان گفت که حتی اگر نیاز مالی زنان مطلقه برآورده شوند باز زندگی آنان به حالت عادی و روال اولیه خود باز نگردد؛ چرا که زن به دلیل ساختار روحی  و عاطفی لطیفی که دارد در طول زندگی خود همیشه به دنبال تکیه‌گاهی مطمئن بوده است.

متاسفانه وقتی فرهنگ یک جامعه به سمت راحت‌طلبی، خودخواهی و رفاه زدگی برود و زن و مرد تا کوچک‌ترین مشکلی برای‌شان پیش آید به جای این‌که با تدبیر و صبر و حوصله مشکلات‌شان را حل کنند و درجات روحی و معنوی خود را با همین تحمل‌ها بالا ببرند، فورا حرف از طلاق به میان ‌آورند، وضعیت زندگی‌های مشترک روز به روز بدتر خواهد شد.

متاسفانه در جامعه‌ایی که دختران مجرد بسیاری در صف ازدواج قرار دارند و حتی از موعد ازدواجشان هم زمانی گذشته است، به طور معمول زنان مطلقه نمی‌توانند به راحتی موقعیتی را برای ازدواج مجدد آن هم به صورت دائم پیدا کنند. در این وضعیت با وجود نیازهای شدید مالی و عاطفی و جنسی این قشر، و نبود موقعیت مناسب در کنار ضعف‌های فرهنگی موجود در این زمینه، بهترین گزینه به تایید و تاکید روایات همان حفظ زندگی و تحمل برخی ناملایمات آن و تلاش برای پیداکردن راه‌های مناسب برای کم‌کردن اختلافات است.

کوتاه سخن این‌که پیش از ارائه هر راه‌کار درمانی برای حل مشکلات زنان مطلقه می‌توان به عنوان یک نسخه پیش‌گیرانه از وقوع بسیاری از طلاق‌های خانمان‌سوز جلوگیری کرد و البته این خود مستلزم فرهنگ‌سازی‌های بسیاری است که بخش قابل توجه آن بر دوش عالمان دینی می‌باشد .

البته مقابله با فرهنگ‌های مهاجم که قصد تخریب بنیان خانواده را دارد نیز در اولویت است که باید برای آن نیز برنامه‌های اساسی و بلند مدت قرار داده شود.

چکیده: در یک نگاه کلی مناسبات کنونی جامعه فعلی ایران به گونه‌ای پیش می‌رود که روز به روز بر آمار طلاق افزوده می‌شود و در مقابل فرایند ازدواج دارای پیچیدگی‌های زیادتری می‌شود...

نظرات 1 + ارسال نظر
[ بدون نام ] پنج‌شنبه 18 دی‌ماه سال 1393 ساعت 10:37

نمی دونم مشتری برنامه ی سمت خدا هستید یا نه
پیرامون این قضیه کلی صحبت های متفاوت شده حتی روحانی دعوت شده در برنامه ی گل برگ روز ها ی پنجشنبه هم نشستی با یک سری دختر و پسر دانشجو و همچنین خانواده ها گذاشت و پیرامون این مسئله کلی صحبت شد
من فکر می کنم تهاجم غربی در این رابطه اصلا نقشی ندارد چون در کشور های غیر اسلامی ازدواج بسیار راحت و بدون دنگ و فنگ های اینجا را دارد مقصر اصلی در کاهش ازدواج توقع ها دختر و پسر و خانواده ی انها است
نمونه اش همسایه ما دختری دارد هم زیبا است و هم با حجاب و هم شاغل و هم سنش بیست و شش هفت سال است خوب شرط مادرش برای ازدواج کرایه یک باب آپارتمان در نزدیکی خانواده می باشد یعنی برای شروع زندگی خواستگار باید حداقل صد میلیون داشته باشد که از عهده ی خیلی ها بر نمی آید بعلاوه در آمدی حدود یک و نیم
مراسم های مختلف هزینه های عقد و عروسی و بقیه چیز ها عملا باعث می شود که مجرد ها به فکر ازدواج نباشند در عوض راههایی را دارند انتخاب می کنند که اخبارش این روزها به گوش می رسد مانند زندگی های مشترک بدون ازدواج
به نظر من هم دولت و هم ملت در به گناه آلود شدن جامعه دخیل هستند و فردای قیامت باید جوابگو باشند
دولت برای کم کاری اش در ایجاد شغل و مسکن و ملت در سنک اندازی هایشون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد